Syariat di junjung Adat di kendung

Syariat di junjung
Adat di kendung
Umat tersanjung
Negara terulung

Rabu, 10 Jun 2009

Seminar Kecemerlangan Wanita Islam di Negeri Sembilan

Seminar Kecemerlangan Wanita Islam di Negeri Sembilan: "Seminar Kecemerlangan Wanita Islam di Negeri Sembilan
Ainul Yaqin Abdullah
SEREMBAN, 9 Mei Ahad - “Wanita Sihat Peneraju Keluarga Bahagia” begitulah tema bagi
Seminar Kecemerlangan Wanita Islam (SMIWI) yang telah diadakan di Dewan Sg Ujong, Majlis Perbandaran Seremban, Negeri Sembilan. Ini merupakan julung-julung program yang dianjurkan oleh Wanita JIM Negeri Sembilan bersama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Seremban dan Badan Kebajikan Islam, MPS (BAKI).
Program telah dimulakan pada jam 9.00 pagi dengan bacaan doa oleh Ustaz Haji Mohd Zuhaidi Abd Wahab, Penolong Pengarah Unit Pendidikan Islam, JPNS seterusnya diikuti perasmian oleh Tn Hj Mizan Bin Maulud selaku Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat NS. Beliau menegaskan bahawa majoriti wanita pada zaman ini terlalu mementingkan kecantikan dan kesihatan sehingga menjadi mangsa produk rawatan tersebut tanpa mengetahui langkah penjagaan yang sebenarnya. Saranan beliau supaya wanita hari ini dapat menjaga akhlak, personaliti dan penampilan agar dapat meneraju keluarga yang cemerlang.
Seminar ini dimulakan dengan Slot Perkongsian Rawatan Alternatif – Bekam Al-Hijamah oleh Pn Hjh Noraeni Bt Mohamed. Sesi perkongsian berjaya menarik minat sebilangan peserta untuk mendapatkan rawatan alternative bekam seperti yang dianjurkan oleh baginda sollallahu’alaihi wasallam dalam hadis sohih yang dinyatakan.
Seterusnya ditampilkan tiga agenda bicara iaitu Bicara 1 : Sihat Minda, Sihat Fizikal, Indah Rohani, Sejahtera Diri yang disampaikan oleh Dr Hj Nordin Bin Saleh. Penyampaian beliau memberikan input mengenai tahap kesihatan, gaya hidup individu serta langkah-langkah pencegahan dalam pembangunan gaya hidup yang sihat.
Bicara kedua di"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan