Syariat di junjung Adat di kendung

Syariat di junjung
Adat di kendung
Umat tersanjung
Negara terulung

Rabu, 10 Jun 2009

Hari Keluarga JIMNS

Salam
Hari Keluarga JIMNS telah bertlangsung pada 31 Mei yang lepas. Jazakallahkhairan khatira kepada semua yang telah sempat hadir . Seramai lebih kurang 10 keluarga telah bersama ditepi Pantai Batu 5 Youth Club.

Sarapan dan BBQ ayam disediakan oleh JIM Seremban. Pandai juga ikhwah bakar ayam.Creative dan inovative menggunakan rak pinggan terpakai untuk jadi sebagai tempat bakar ayam.Satu idea yang baik. Jadi kalau ada ikhwah dan akhawat yang tak nak guna lagi tempat pinggan mangkuk lama bolehlah kita gunakan untuk bakar ayam.

Kami juga didatangi oleh 2 pegawai penguatkuasa yang memerhatikan aktiviti kita dari jauh.Mereka memberi amaran untuk tidak mendirikan khemah bagi tujuan rehlah. Jika engkar denda sebanyak RM 500 akan dikenakan.Jadi kami akur dengan permintaan pihakpenguatkuasa.Ana sempat bertanya kalau ada couple bagaimana? adakah pemantauan dibuat?Penguatkuasa pun angguk -angguk je. Mungkin dalam hati geleng-geleng.Ada dua couple tidak selesa berada dalam kawasan rehlah Keluarga JIMNS.

Selain dari ahli Keluarga JIMNS, Ketua Wanita Pahang, Pn Siti Aisyah Mahamad , suami akhi Samsudin serta anaknya Syahid juga sempat bersama kami dalam perjalananya dari Melaka Ke Kuala Lumpur.Terima kasih diucapkan atas kesudian menjamu selera ayam panggang bersama kami.Sambutan Hari Keluarga JIMNS disambut sederhana.Mungkin dilain kali JIMNS boleh merancang untuk mengadakan hari keluarga ini secara lebih meriah lagi. Inilah masanya nak kenal dengan semua ahli keluarga masing-masing. Yang jauh didekat-dekatkan , yang dekat di mesra-mesrakan semuga ukhuwah bertaut erat hingga ke akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan