Syariat di junjung Adat di kendung

Syariat di junjung
Adat di kendung
Umat tersanjung
Negara terulung

Jumaat, 25 Disember 2009

Lawatan PAKSI Pertama

Salam

WJIMNS mengucapkan terima kasih kepada ketua PAKSI , Tn Zainab atas inisiatif melaksanakan program PAKSI pertama sejak ianya di war-warkan. Program pertama selepas mesyuarat JK pembangunan keluarga adalah lawatan untuk pesakit kanser. Lawatan telah dilakukan pada 23 Disember 2009. Anak kepada ahli JIMNS iaitu En Md Shah dan Pn Norhashimah.

Adik Islah telah di kesan menghadapi kanser selepas meraikan harijadinya yang ke sembilan pada18 hb November 2008. Kini telah 2 tahun berlalu , beliau makin pulih dan boleh bergerak dalam keadaan yang kurang stabil. Ketumbuhan yang dialami di bawah sereberumnya menyebabkan beliau kehilangan keseimbangan badan. Dalam keadaan yang kurang stabil , beliau menggunakan roller untuk bergerak. Masih lagi dalam rawatan. telah menunjukkan ciri-ciri penyembuhan.Walaupun matanya tidak dapat fokus kepada objek,beliau dapat membaca tulisan rumi dan jawi. Sebelum ini adik Islah memang fasih berbahasa Inggeris. Dalam Ihtifal SRIAS yang lalu beliau bercakap dalam bahasa Inggeris. Seorang yang tabah dan dapat menyemai semangat dan tidak berputus asa atas ketentuan Allah.

Unit PAKSI adalah merupakan unit sokongan keluarga Islah. Kami prihatin terhdap keluarga yang di kurnikan Allah dengan kelebihan dan keistimewaan ini. Sokongan dari segi harta benda, kewangan dan moral merupakan intipati perjuangan kami.Jika anda mengenali dan mengetahui masalah yang berkaitan marilah sama-sama kita berkongsi maklumat dan kerkongsi kepedihan bersama mereka. Semuga Allah memberi kelapangan kepada kita untuk memberikan sedikit khidmat bakti kepada yang memerlukan. Semuga segala usaha mendapat keredhaan Allah.

Kita haruslah bersedia untuk meninggalkan dunia ini bila-bila masa sahaja. Tidak ada masa untuk kita berehat dan culas dalam menjalankan tugas dan amanah yang di berikan Allah kepada kita. Inilah masa dan peluang yang terbuka luas untuk kita terjemahkan kefahaman kita dalam bentuk amal kebajikan.

ilmu membentuk kefahaman lalu melahirkan amal buahnya kemanisan iman maka terjalin ukhuwah fillah yang menuntut pengorbanan dalam bentuk JIHAD FISABILILLAH..

1 ulasan: