Syariat di junjung Adat di kendung

Syariat di junjung
Adat di kendung
Umat tersanjung
Negara terulung

Rabu, 30 Disember 2009

LAWATAN PAKSI WANITA-CakNe

Salam

Sesi awal pembentukan Program PAKSI berjalan lancar. Semua AJK Pembangunan keluarga telah memberikan komitmen keatas usaha menyantuni pesakit kanser. Golongan pesakit kanser memerlukan sokongan dari segi kewangan, moral , fizikal , emosi dan sentuhan kasih sayang.

Ujian demi ujian merintangi kehidupan pesakit kanser. Ada yang berputus asa atas kehendak NYA. Ada yang hilang kesabaran dengan ragam pesakit . Ada yang menyalahkan taqdir yang menimpa mereka. ada yang seolah kehilangan punca dan menyatakan Allah tidak adil memberikan dugaan dan ujian keatas mereka.Walau apapun yang berlaku.... masih ada lagi tangan yang ingin membantu.......Masih ada tangan yang bakal menyambut tangan lesu yang longlai layu.......masih ada yang sanggup mengorbankan wang ringgit, masa , tenaga dan mencurah kasih sayang.........sebagaimana yang di ajarkan oleh Rasulullah SAW.

Bukan semua orang akan terusik hatinya bila melihat penderitaan orang lain, bukan semua orang akan berhenti sejenak untuk mendengar luahan hati mangsa kanser. Bukan semua orang boleh berkongsi kasih......menyantuni insan yang memerlukan.

Alhamdulillah dengan penubuhan PAKSI Negeri Sembilan, AJK Pembangunan keluarga dan juga Unit Paksi telah mengambil inisiatif untuk menjadi daie yang buat amal yang telah di amanah kan keatasnya. Beberapa individu yang telah di santuni ialah

(i) Adik Islah (11 tahun)
(ii) Pn Saadah)(56 tahun)
(iii) Adik Ahmad Zuhairi(16tahun)

Antara program akan datang ialah..

1. Melancarkan penubuhan PAKSI NS(24 Jan 2010)
2. Program Sharing is Caring (6 hb Febuari 2010)
3. Siri Lawatan dan Langkah susulan.(Sepanjang tahun)
4 Tabungan Dana PAKSI

1 ulasan: