Syariat di junjung Adat di kendung

Syariat di junjung
Adat di kendung
Umat tersanjung
Negara terulung

Ahad, 24 Mei 2009

SMIWI

Salam
SMIWI kali kedua telah dilaksanakan dengan jayanya. Kerjasama denganJKM, MPS dan WJIMNS telah memberikan satu input yang baru dalam komunikasi masyarakat tentang masalah wanita khususnya dan masalah masyarakat amnya.

JKM adalah satu badan yang menangani masalah ssosial masyarakat dengan menyalurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan. Keperihatinan masyarakat adalah merupakan tonggak keharmonian negara. Sekiranya masyarakat yang ada dikeliling kita bagai enau dalam belukar melepaskan pucuk masing-masing, maka makin bertambah teruklah masyarakat kita hari ini. Kini kita mengalami bahang ini iaitu bahang teknologi canggih yang disalah gunakan untuk kepentingan diri dan memuaskan nafsu masing masing. Manusia lupakepada Tuhan mereka. Yang mereka cari adalah glamour dan kecantikan.Populariti dan kemewahan.Sanggup menggadai maruiah diri hanya kerana mereka ingin memuaskan nafsu serakah mereka.

WJIMNS terpanggiluntuk mengadakan seminar kesihatan wanita dari segi mental, fizikal, jasmani dan rohani maka sejahteralah diri.

Kesejahteraan diri adalah fokus utama kita supaya kita sentiasa mengamalkan caragaya hidup sihat.Kesihatan untuk kita beribadah kepada Allah . Kesihatan adalah anugerah Allah yang sangat berharga.Jangan kita sia-siakan usia muda sebelum tua, senang sebelum susah, lapang sebelum sempit,kaya sebelum miskin dan hidup sebelum mati.

Segala perkongsian yang disampaikan pada hari ini merupakan perkongsian semua lapisan masyarakat. Samada ibu, ayah, pekerja awam,pekerja swasta, sesiapa sahaja maka perlu di beri ingatan kepada semua bahawa kita hidup dalam satu masyarakat yang sentisa bantu membantu dan tolong menolong antara satu sama lain.

Tahniah kepada anda yang telah mendaftar menjadi ahli JIMNS. Ikutilah aktiviti kita dalam email berikuit:Forum_JIMNS@yahoogroups.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan